Zitten is het nieuwe roken! Een beetje vreemde vergelijking, maar dat veel zitten leidt tot weinig bewegen valt moeilijk te ontkennen.  En bewegen is goed voor de mens en wandelen is supergezond. Het kost weinig of niets en in een groep is het nog gezellig ook

Tips om die eerste stap te zetten

  1. Zoek een wandelmaatje of sluit je aan bij een groep. Kijk bijvoorbeeld eens in de buurtkrant voor een plaatselijke wandelgroep in de buurt.
    Het Therapeuticum aan het Prinsen Bolwerk heeft een wandelgroep voor mensen met diabetes. We starten elke donderdag om half 11 en iedereen is van harte welkom. Je hoeft geen diabetes te hebben om mee te stappen. Aanmelden kan via het contactformulier.
  2. Liever niet in een groep maar heb je toch een “stok achter de deur” nodig en wil je ook graag iets betekenen voor een ander? Dan kan je misschien met iemand gaan wandelen die alleen met hulp naar buiten kan.
  3. Of heb je op dit moment vooral behoefte aan een coach om ingesleten gewoontes aan te pakken? Dan is een wandelcoach misschien iets om te overwegen.

Margje Vlasveld over de nationale diabetes (wandel)challenge (met een filmpje) vindt u hier

de deelnemers aan de nationale diabetes challenge uit Haarlem in 2016

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren