De Meermin schrijft zeer regelmatig drinkvoeding voor en soms sondevoeding.
Deze voeding wordt vrijwel altijd bij het bedrijf Sorgente besteld. PostNL bezorgt de voeding de volgende dag. De voeding wordt vergoed de zorgverzekeraars, hierop zijn wel enkele uitzonderingen, deze zijn echter bekend zodat niemand voor verrassingen hoeft komen te staan. 

Sorgente laat weten dat er op dit moment voldoende voorraad is om onze patiënten te voorzien van de maandelijkse hoeveelheid voeding en toebehoren. Dit is ook de maximale hoeveelheid die besteld kan worden, volgens de voorschriften van de zorgverzekeraars. Extra bestellen is niet mogelijk, maar ook niet nodig. Sorgente werkt nauw samen met de leveranciers van de voeding om de voorraad op peil te houden. Soms is een bepaalde voeding even niet beschikbaar. Uw diëtist zoekt dan naar een goed alternatief qua samenstelling en smaak in samenspraak met de patiënt.

De bezorging vindt plaats op de afgesproken dag, dit heeft PostNL toegezegd. Wat wel anders is: vanaf 17 maart bezorgen de postbezorgers contactloos. Zij houden 1,5 meter afstand van de ontvanger.
Ter bescherming van medewerkers en patiënten volgt Sorgente de richtlijnen van het RIVM en van de Rijksoverheid.

Sorgente krijgt momenteel veel vragen van patiënten. Hierdoor kan de wachttijd wat oplopen. Voor vragen of klachten over drinkvoeding of over de bezorging kunt u ook contact opnemen met De Meermin. Sorgente is goed bereikbaar voor zorgprofessionals