Algemene voorwaarden

Art. 1. Definities 
Dit zijn de algemene voorwaarden van Diëtistenpraktijk DE MEERMIN, in deze voorwaarden ook wel ‘De Meermin’ genoemd. Onder Cliënt word verstaan alle patiënten, cliënten en andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de dienst van De Meermin inroepen.

Praktijkadres: Gezondheidscentrum Merenwijk, Rosmolen 2, 2317 SJ Leiden
Ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel, nummer 28104625 onder handelsnaam Diëtistenpraktijk DE MEERMIN, Kwaliteitsregister voor Paramedici, nr 89906012689

Art. 2. Algemeen
– Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van De Meermin.
– Lees de voorwaarden goed door, want door de start van de dienst geeft u aan hiermee in te stemmen.
– In diensten zit alleen inbegrepen wat expliciet op de website of in de informatie is aangegeven of wat De Meermin persoonlijk met u besproken heeft.
–  Het is mogelijk dat teksten van derden op de website verouderd zijn in de periode tussen wanneer ze gemaakt zijn en wanneer u de website bezoekt. De Meermin is niet aansprakelijk of verantwoordelijk te houden voor de inhoud daarvan.

Art. 3. Overeenkomsten:
– Op alle overeenkomsten van De Meermin is Nederlands recht van toepassing.
– Een overeenkomst komt tot stand door de start van de dienst.
– De Meermin mag u weigeren.

Art. 4. Betaling:
– De Meermin declareert de behandeling bij de zorgverzekering. Uw behandeling valt onder de basisverzekering, houdt daarbij rekening met uw eigen risico.
– Als De Meermin voorziet dat de behandeling niet meer vergoed wordt en u de kosten zelf moet gaan betalen, wordt u daar direct over geïnformeerd.
– Als de zorgverzekeraar de factuur niet (meer) betaald, ontvangt u een factuur die binnen 30 dagen betaald moet worden.
– De Meermin stuurt een eerste herinnering als er niet op tijd betaald is, zonder bijkomende kosten.
– Betaalt u de eerste herinnering niet, dan mag De Meermin de wettelijke rente van 4% ( particulieren) of 10,5% ( bedrijven) en de eventuele bijkomende incassokosten doorberekenen.
– De prijzen die De Meermin hanteert zijn zoals afgesproken met de zorgverzekeraars. Behandelingen die niet meer vergoed worden vallen onder het eigen tarief. Daarvoor kunt u kijken op https://www.de-meermin.nl/praktijkinformatie/tarieven/

Art. 5. Informeren:
– De Meermin is verplicht alle informatie met betrekking tot de behandeling aan u te verstrekken.
– U verplicht zich alle relevante informatie eerlijk en volledig aan te geven aan De Meermin.

Art. 6. Aansprakelijkheid
– De Meermin heeft een inspanningsverplichting en is dus niet aansprakelijk te houden als de resultaten niet behaald worden.
– Indirecte en gevolgschade zijn uitgesloten van vergoeding, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van De Meermin.
– Mocht De Meermin toch een vergoeding moeten betalen, dan zal ze nooit aansprakelijk zijn voor meer dan haar bedrijfsverzekering uitkeert.
– De Meermin aanvaardt geen aansprakelijkheid als blijkt dat u onverantwoordelijk of roekeloos handelt of enige belangrijke informatie heeft achtergehouden.

Art. 7. Opzeggen/Annuleren:
– U kunt tot 24 uur van tevoren kosteloos de afspraak afzeggen of in overleg verplaatsen. Zegt u later af dat geldt het tarief voor een niet nagekomen afspraak.
– De Meermin kan de samenwerking stoppen, als zij het idee heeft dat doorgaan geen resultaten op gaat leveren. U wordt ruime tijd van tevoren ingelicht.
– U kunt de samenwerking ook stoppen. Stond er nog een afspraak ingepland, dan zie hierboven.

Art. 8. Overmacht:
– Is er sprake van overmacht bij u of bij De Meermin waardoor de afspraak niet door kan gaan, dan wordt deze, indien wenselijk in overleg opnieuw ingepland
– Kan door overmacht een afspraak niet doorgaan, dan is De Meermin niet verantwoordelijk te houden voor eventuele gevolgen daarvan.

Art. 9. Wijzigingen:
– De Meermin mag tussentijds de algemene voorwaarden en prijzen zonder overleg wijzigen, maar is verplicht u hiervan op de hoogte te stellen. U heeft na een ingrijpende wijziging 14 dagen het recht om de overeenkomst op te zeggen.

Art. 10. Publicaties:
– Gebruik van foto’s en teksten van de site mag, zonder dat er wijzigingen aan aangebracht zijn, als erbij
vermeld wordt dat deze content van De Meermin komt, met een link naar haar website.
– Oefeningen, samengestelde deelplannen en andere materialen gemaakt door De Meermin mogen niet gedeeld worden met derden.

Art. 11. Klachten:
– De Meermin doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren.
– Bent u niet tevreden, ga dan eerst in gesprek met uw diëtist of neem contact met De Meermin.
– Wordt er geen passende oplossing geboden, dan kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website: www.klachtenloketparamedici.nl. Het klachtenloket is ook telefonisch bereikbaar op 030 23 18 225 of per mail info@klachtenloketparamedici.nl.

De meermin, versie 31 maart 2024
KWALITEITSGEREGISTREERD 
tot 25-04-2026  M. Vlasveld